Filtrera på kategori
2015-09-20 16:33 BengtsBilder
I dag var Älvsjöbågen öppen för gångtrafikanter.
Älvsjöbågen är en enkelspårig järnvägsbro som är under uppförande (2011-2017). Den 1,4 kilometer långa bron, som kommer att sträcka sig mellan Älvsjö ... läs mer..
Läst 4511 ggr | 2 kommentarer.
2015-09-07 15:47 Pro Memoria
Stockholms färskaste fotoklubb ställer ut
Analogfotograferna Stockholm bildades den 1 maj 2013 av fyra avhoppare från Midsommargårdens Fotoklubb samt ytterligare en analogfotograf från Kalhäll. Fem ... läs mer..
Läst 9730 ggr | 3 kommentarer.
2015-08-20 21:30 BengtsBilder
Strålande dag för ett besök på det nya Scenhuset till Cirkus på Djurgården
Där är det, ett spännande komplement till gamla Cirkus tycker jag
En glasgång kommer att förbinda det båda husen
Så här ... läs mer..
Läst 4151 ggr | 4 kommentarer.
2015-08-17 21:06 BengtsBilder
I helgen var det ju Fotomaraton och Kulturfestival.
Under mina vandringar på stan passerade jag Kungsträdgården flera gånger.
Sent på kvällen då jag gick och funderade på "Lika som bär" och "På ... läs mer..
Läst 6062 ggr | 8 kommentarer.
2015-08-16 19:57 BengtsBilder
Jag hade turen? att vinna en biljett till Fotomaraton 2015 i Stockholm.
Nu sitter jag hemma i soffan efter ett intensivt dygn, lite siesta och en god middag.
Det är roligt men jobbigt att genomföra ... läs mer..
Läst 2299 ggr | 4 kommentarer.
2015-07-29 22:21 BengtsBilder
1 Linjer Linjer Linjer
2 skulle tryckt en aning tidigare
3 det regnade över Stockholm
läs mer..
Läst 4684 ggr | 2 kommentarer.
2015-07-07 00:29 Fem minuter
Att vandra runt i Stockholm lös och ledig med en kamera, är alldeles underbart! Spelar ingen roll om man traskar runt själv eller i gott sällskap...staden är verkligen vacker.
Men man träffar på en ... läs mer..
Läst 7455 ggr | 8 kommentarer.
2015-07-02 19:45 BengtsBilder
Kom på i dag att det var dags att numrera om bloggen.
Nionde året börjar nu.
På väg från kontoret passerar jag denna vy
Jag stannade vid Rålambshovsparken i onsdags på morgonen
Västerbron i ... läs mer..
Läst 2122 ggr | 6 kommentarer.
2015-04-04 23:59 Camera Obscura
Ricoh GR-D III - Råstasjön och i vanlig ordning obeskuren.
Har funderat lite på vilka bilder jag tar, och vilka jag sedan väljer att lägga upp i bloggen. Dessutom hur jag själv kommenterar dem, ... läs mer..
Läst 26945 ggr | 3 kommentarer.
2015-03-26 00:03 Fem minuter
Banne mej!!!!
...och efter att få foto-flanera omkring i ett solvarmt Stockholm...barbent och iklädd tunna sommarkläder och endast sandaler på fötterna!!!!
.
från i somras, när det var som ... läs mer..
Läst 4786 ggr | 10 kommentarer.
2015-03-04 22:43 BengtsBilder
Jag har tagit ett litet uppehåll i bloggandet från Havanna.
Det har kommit lite saker emellan som tar tid.
I dag blev det några snabba bilder från Stockholm
Först två torn
Närbild på ett av ... läs mer..
Läst 3694 ggr | 5 kommentarer.
2015-02-28 16:39 Pro Memoria
Gult som motiv
Ibland leker arktitekterna som om de nyss varit på Legoland. Barnsligt snyggt kan det bli men hur det kommer att se ut om 25 år är det nog svårt att sia om.
Det är inte ... läs mer..
Läst 12741 ggr | 6 kommentarer.
2015-02-23 12:59 "Måla med ljus"
Trebarnsmamman Ioana Ghita åkte från Rumänien till Sverige i början av förra året i ett desperat försök att tjäna ihop pengar som behövdes för barnens skolgång. Under tiden i Sverige blev Ioana akut ... läs mer..
Läst 10475 ggr | 5 kommentarer.
2015-02-09 12:01 Pro Memoria
Om resande arkitektur
Ett av mina långa projekt har arbetsnamnet "Temporär arkitektur". Den här gången tänkte jag visa lite bilder på en dagsländearkitektur, ett resande nöjesfält. På väg till och ... läs mer..
Läst 13685 ggr | 3 kommentarer.
2015-02-07 15:59 Pro Memoria
när färg är motivet
Jag har svängt från färg till svartvitt för bara sex-sju år sedan. Dessförinnan hade jag kört färg i decennier och bara ett fåtal svartvita rullar. På den tiden tyckte jag att ... läs mer..
Läst 8467 ggr | 4 kommentarer.
2015-02-06 19:56 Pro Memoria
Kan jag få en kopp kaffe?
Under mina stadsvandringar i jakt på färg som motiv blev jag en dag synnerligen överraskad av att få se ännu en färgglad Citroën HY. Den förra jag såg var lika grann den men ... läs mer..
Läst 7204 ggr | 8 kommentarer.
2014-12-23 20:46 BengtsBilder
för att hjälpa min mor med lite julpyssel.
Kameran var med som vanligt, det blev några bilder på vägen
Härligt väder i dag
Det byggs inte bara i Solna
Mamma bor på Södermalm, jag gillar de äldre ... läs mer..
Läst 6381 ggr | 2 kommentarer.
2014-09-19 20:11 BengtsBilder
Stannade vid Liljeholmen/Marievik på väg till jobbet
Där bakom skymtar Liljeholmsbron
Från mitt kontor har vi en fin utsikt över Stockholm
Det stora tornet lite till vänster om mitten är ... läs mer..
Läst 3173 ggr | 3 kommentarer.
2014-07-09 16:52 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Jag har skaffat mig en ny liten kompis.Det känns som om vi ska bli riktigt goda vänner men det är ju klart att jag måste testa hur långt vänskapen håller och hur mycket den ställer upp för mig.
Så ... läs mer..
Läst 6509 ggr | 13 kommentarer.



































