Filtrera på kategori
2012-08-15 22:58 Från Mashavet och andra vatten
Vilken sort har jag ingen aning om. Med tanke på storleken borde det bli en fjäril med ett par decimeter mellan vingspetsarna, men vad jag vet finns inga såna.
Den larvade sig fram över min ... läs mer..
Läst 4589 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-15 22:15 "Nästan" bara bilder
Har gått igenom mina foton från semestern på Gran Canaria och i vanlig ordning börjar jag fundera på vad jag fotar och varför. En sak jag tänkt på är hur man fotar vackra platser gentemot inte så ... läs mer..
Läst 4327 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-15 20:52 BengtsBilder
Åkte jag under semestern från San Diego till San Franscico.
En härlig resa i långsamt tempo.
En av dagarna då vi stannat för att se på utsikten blev vi "störda" av mullret från några V8:or.
Några ... läs mer..
Läst 2354 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-15 20:07 Reflektioner och upplevelser
Ute med min lilla kamera var jag idag också, jag skulle till jobbet ett tag idag med, men jag började med ett besök hos polisen, så därför blev den fortsatta vandringen lite annorlunda än vanligt. ... läs mer..
Läst 1021 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-15 19:58 MITT INRE RUM...
Fredagen den 10/8 stod jag modell åt Ann-Mari Dablin hemma i hennes vardagsrumsstudio. Tanken var att vi skulle fotografera mig som en "prinsessa", så att Ann-Mari sedan kunde göra ett fotocollage ... läs mer..
Läst 2758 ggr | 4 kommentarer.
2012-08-15 19:52 En återuppväckt plåtslagare
Här om dagen skrev Joakim K E Johansson ett blogginlägg som uppenbarligen väckte en del känslor. Jag tror att han har delvis rätt - mängden digitala bilder är större än de som är fotograferade med ... läs mer..
Läst 5666 ggr | 8 kommentarer.
2012-08-15 18:00 Fotogängaren
Blir lite tjatigt att betitla sommarinläggen med nummer så istället för #4 heter detta Atlasmuren.
Behöver ofta en uppgift eller ett ärende, för att vilja åka in till stan (Sthlm). Nu har jag en ... läs mer..
Läst 2741 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-15 17:09 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Ingen trängsel i frukostmatsalen precis, vi avnjuter vår sista frukost på Borgagården och njuter även av utsikten en sista gång innan det är dags att dra vidare.
Stannar till vid Hotell Borgafjäll ... läs mer..
Läst 10343 ggr | 4 kommentarer.
2012-08-15 14:40 "Måla med ljus"
Det sägs att endast det bästa är gott nog men när det kommer till prylar så nöjer jag mig allt som oftast med det näst bästa. Oftast är kvaliteten tillräckligt bra för att jag ska bli mer än nöjd ... läs mer..
Läst 23398 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-15 11:58 Med leriga skor
Äkta johannesört (Hypericum perforatum). Åbo 14.8.2012. Foto: Håkan Eklund.
Det är väl försent nu ("knopptiden" förbi), men för den som är intresserad att krydda brännvin är johannesörten en bra ... läs mer..
Läst 4057 ggr | 3 kommentarer.
2012-08-15 10:24 Betraktelser i sensorformat.
Första dagen på Göteborgs kulturkalas och ett av få inslag som jag verkligen var intresserad av. Att få kalasväder (ursäkta uttrycket) på invigningsdagen var ju som på beställning och staden var ... läs mer..
Läst 4460 ggr | 3 kommentarer.
2012-08-15 10:16 Tobbes blogg
Jag packade ryggsäcken med kaffetermos och smörgåsar och åkte från mitt tillhåll i Skurup mot Svaneholms slott. Det hade regnat så jag kom iväg sent på eftermiddagen. Väl framme så gick jag direkt ... läs mer..
Läst 3218 ggr | 4 kommentarer.































