Filtrera på kategori
2012-08-07 20:40 BengtsBilder
Fina välbevarade hus finns det där som gör sig bra på bild.
Fast det var ju inte därför jag åkte dit.
Hälsade på Claes en stund och pratade bort några timmar om resor, kameror, bilder ... läs mer..
Läst 1585 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-07 18:50 En återuppväckt plåtslagare
Idag åkte jag förbi Hågahögen på väg hem för jobbet, för att se hur där ser ut nu för tiden. Tanken var att jag skulle fotografera om jag hittade nåt kul, men som vanligt började det regna när jag ... läs mer..
Läst 14360 ggr | 7 kommentarer.
2012-08-07 17:53 Fotografera eller skriva, det är frågan
Jag äger två kameror som jag använder regelbundet (de övriga kamerorna jag äger använder jag sällan eller inte alls), en Canon S95 och en Canon 7D med extra batterigrepp. Enligt vissa oskrivna lagar ... läs mer..
Läst 2272 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-07 17:37 Snickerboa
Som jag förhandsvisade lite i ett tidigare inlägg så har jag alltså knåpat på ett API till Fotosidan, och som första applikation som använder det, byggt en plugin till Lightroom (testad med LR4 men ... läs mer..
Läst 78225 ggr | 37 kommentarer.
2012-08-07 16:57 Med leriga skor
På spettet ... Åbo sommaren 2012. Foto: Håkan Eklund.
Detta är att se döden i vitögat. Inget för den som (är vegan) eller annars bara växt bort från det närproducerade, och för det mesta ser ... läs mer..
Läst 2916 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-07 13:54 Bara bilder
Några bilder från Cefalu på norra Sicilien, en underbar lite stad med mycket gamla anor, namnet fanns redan 396 före Kristus. De flesta bilderna i detta blogginlägg är tagna på kvällstid och alla ... läs mer..
Läst 1243 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-07 12:06 Från Mashavet och andra vatten
Jag vet själv, men blev verkligt förvånad när jag såg fotot.
Scrolla för svar, men fundera ett tag först.
.
.
.
Neråt
.
.
.
Mer
.
.
.
Snart...
.
.
.
Under junikvällar när vi lägger ... läs mer..
Läst 1055 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-07 12:01 Med leriga skor
Nattregn. Hirvensalo, Åbo 6.8.2012. Foto: Håkan Eklund.
Ja, en bild om dagen lever än, dvs. 365-dagars projektet. En dag missade jag i våras (tack och lov är det 366 dagar i år ...). Och nära har ... läs mer..
Läst 2876 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-07 11:11 Tobbes blogg
Uppsala kommun bjuder på gratis utomhusbio genom sommarjobbsprojektet Bio under stjärnorna. Projektet genomförs av gymnasieungdomar i samarbete med filmföreningen Flimmer från Norrköping. ... läs mer..
Läst 2710 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-07 10:37 Bildligt talat!
Pride sprakar ju av färg så jag presenterar en och samma bild i färg och "färglös". Efter att jag betrakta bilderna ett tag tycker jag nog att båda varianterna är hel OK var och en på sitt sätt! läs mer..
Läst 3912 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-07 08:59 My Corner Of The World
Ja, efter många samtal med Media Markt i Jönköping så anlände till slut den lille klimpen. Åkte upp innan klockan sex igår och hämtade den. Regnet öste ner ( som det brukar göra jag ska fotografera ) ... läs mer..
Läst 8361 ggr | 22 kommentarer.




























