Filtrera på kategori
2026-06-21 13:42 Let's go get lost
Fick en otrolig upplevelse under både solnedgången och soluppgången vid Ale stenar. Hedniska ceremonier med folk från hela Europa, vackert ljus och hela kusten i blom. Bara hunnit kolla på några ... läs mer..
Läst 275 ggr | 3 kommentarer.
2026-06-21 13:20 morgon eller kväll
läs New york times artikel
den nya tiden säljs in av utsidan/omslagsbilden
https://www.nytimes.com/2026/06/20/style/wolfgang-tillmans-book-covers.html
/inger läs mer..
Läst 104 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-21 11:50 TheInvisibleJackal
I Skåne finner man Bosjökloster. En plats som anordnar bland annat olika utställningar. Vi hade tagit oss dit för att titta på sommarens (2025) utställning om Karin Larsson. En väldigt intressant och ... läs mer..
Läst 182 ggr | 3 kommentarer.
2026-06-21 11:00 Från lekman till fotograf.
Ljus kamera höger, normalobjektiv, f5.6, 1/125, iso800 läs mer..
Läst 116 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-21 07:39 Mellan himmel och jord/peter
Jag kör ut några från Utvälinge
Storskrake, kommer bilder med ungar om några bloggar
Sävsångare
och här den graciösa skärfläckan
Här dess unge
Här båda ungarna, denna familj håller ihop och ... läs mer..
Läst 154 ggr | 1 kommentarer.
2026-06-21 00:25 WOLFGANGs BLOGG
Dagen förre Midsommarafton testade Kentmere 200 med min Rolleiflex. I Pildammsparken fotograferade jag återigen konstverket "Jimmy's¨ av Malmökonstnären Monika Gora, vilket presenterade sig i nytt ... läs mer..
Läst 167 ggr | 1 kommentarer.
2026-06-20 20:37 Till och Från
Fisktärnor trendar bland kollegorna. Jan och Stefan har meddelat bilder. Hakar på och lämnar några bidrag.
De kretsar över vattnet. Nya Slussen är fina jaktmarker.
Störtar sig ner med ... läs mer..
Läst 166 ggr | 3 kommentarer.
2026-06-20 19:06 Tommys hörn av bloggosfären
Jag tycker om att fota inuti såna här gamla hus. Det blir ofta så vackert ljus där och tillsammans med miljön och gamla fina grejer så brukar det bli fina bilder!
(Som vanligt glömde jag att ta nån ... läs mer..
Läst 467 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-20 16:40 morgon eller kväll
undrar just om dessa två la blommor under kudden
så klart dom gjorde det
existentiell frihet fick dom på Fållökna,
så söta dom är, passar fint in i nätverket
/inger läs mer..
Läst 117 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-20 15:43 Stefans bilder
Åkte till Kåseberga i rätt tid, när vallmo och andra sommarblommor blommar. I år hade det regnat, så backarna var inte förtorkade och brända, det är inte ovanligt. Här finns mängder att fotografera, ... läs mer..
Läst 298 ggr | 9 kommentarer.
2026-06-20 07:47 MY CONSEQUAT
Täby kyrka ligger i Täby kyrkby i Täby kommun, norr om Stockholm. Kyrkan är en stenkyrka byggd som sockenkyrka under den senare delen av 1200 talet. Kyrkan är välkänd för sina välbevarande målningar ... läs mer..
Läst 225 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-19 23:09 Tommys hörn av bloggosfären
En traditionsenlig midsommarafton, från mitt perspektiv!
****
Efter en välbehövlig sovmorgon och lite matlagning tog vi oss till gammelgården i Västerfärnebo och midsommarfirandet där. det är så ... läs mer..
Läst 331 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-19 22:27 Let's go get lost
Min lugnaste midsommar någonsin, men vädret var fint iallafall. Mycket musik har det lyssnats på under dagen. Tycker nog ändå att Ted Gärdestad är kungen av midsommar musik. läs mer..
Läst 200 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-19 18:20 UNDER FOCUS
……..en dag som idag får man bulla upp med det allra svenskaste, färskpotatis och jordgubbar. Och bäst blir det med hemgjord kladdkaka.
Men som alltid när man äter så man storknar så är det bra att ... läs mer..
Läst 178 ggr | 1 kommentarer.
2026-06-19 12:25 morgon eller kväll
fin bad-helg vill vi alla ha
Skagen är bäst
/inger läs mer..
Läst 140 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-19 09:08 Till och Från
Jag har just varit i Hortlax. Den frejdade byn utanför Piteå.
Jag var där för att hälsa på min far. Han bor på ett gammalt hemman.
Min far.
Se! Där är mjölkkärret. Som jag lekte med som ... läs mer..
Läst 248 ggr | 3 kommentarer.
2026-06-19 08:47 Straight Photography!
Och har chimpandet tillfört något nytt då? Jodå, men nog mest för effektivitet, trygghet och kanske litet lärande! Och för säkerhets skull! Och som svar på en fråga - fick jag med allt? Men ... läs mer..
Läst 281 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-19 08:26 To stay or not to stay analogue,
Jag önskar Er alla på fotosidan en trevlig midsommar här i från andra sidan viken!
Här har vi det viktigaste under kontroll och hoppas på fint väder. Enligt prognosen skall det bli en vacker ... läs mer..
Läst 228 ggr | 3 kommentarer.
2026-06-19 07:46 MY CONSEQUAT
Guds hand är skulptur skapades av Carl Milles, snaphot på Millesgård i Lidingö, öster om Stockholm i juli 2019, EF 24-70L vid 70 mm tele, svartvitt konvertades, givetvis :-)
andra bilden är tagen på ... läs mer..
Läst 232 ggr | 0 kommentarer.
2026-06-19 05:51 Mellan himmel och jord/peter
Vi var som sagt i Danmark 21-23 maj, fint väder var det också som syns på dessa bilder.
Blåregnet och clematisen på paviljongen blommar
När SuperBrugsen har ett gör det själv-kit på smørrebrød så ... läs mer..
Läst 192 ggr | 2 kommentarer.
2026-06-19 00:52 Erik Madsen/DK
Roskilde, den 19. juni 2026.
Jag skrev i ett blogginlägg den 31 maj 2022:
Jag blev medveten om Ralph Gibson för en tid sedan och har sedan dess sett och läst mer om honom.
Han säger t.ex. om ... läs mer..
Läst 206 ggr | 3 kommentarer.

















































