Annons

Filtrera på kategori



Föregående 1 ... 
Per Hortlund
2012-08-12 00:50 Till och Från
Undertecknad jobbar uteslutande i Aperture i efterbehandlingen. Ett problem jag har haft är att få till en bra skärpning av bilderna. Aperture har visserligen en skärpningsfunktion men problemet är ... läs mer..
Läst 4010 ggr | 4 kommentarer.
Anne-Sophie Enberg
2012-08-12 00:46 När man fotar allt möjligt
Dagen efter Säter for jag och dottern ut i skärgården. Vi har varit där förut hos en kompis som hyr ett mycket enkelt boende. Bilderna har legat oredigerade ovanligt länge för att vara mej men här är ... läs mer..
Läst 3864 ggr | 5 kommentarer.
Bengt Gustafsson
2012-08-11 21:36 BengtsBilder
Nu är jag i kapp med Dagens Bild. I dag är det nämligen dag 224 på detta år 142 kvar alltså till 366. En del saker man har behöver ju motioneras för att de ska fungera då man behöver dem. Så idag ... läs mer..
Läst 1475 ggr | 0 kommentarer.
Camilla Thieme
2012-08-11 21:02 MITT INRE RUM...
För flera år sedan började jag få konstiga "utslag/sår" efter att ha blivit biten av någon insekt (ofta hände det i samband med att jag fotograferade i gräs eller gick på golfbanan). Det underliga ... läs mer..
Läst 4415 ggr | 2 kommentarer.
Bengt Gustafsson
2012-08-11 20:18 BengtsBilder
I dag tog jag en tur till Färingsö på eftermiddagen. Besökte bland annat Äppelfabriken och satt en stund med en kopp te och ett av deras fantastiska bakverk. Under tiden jag fikade spatserade ett ... läs mer..
Läst 1957 ggr | 6 kommentarer.
Jan-Olof Åkerlund
2012-08-11 19:46 Reflektioner och upplevelser
Jag har ju delat upp gårdagens vandring från bilverkstaden  till jobbet på tre avsnitt och här kommer nu sista etappen. Uppdelningen beror inte på att vandringen, som väl snarast var en promenad,  ... läs mer..
Läst 969 ggr | 1 kommentarer.
Bengt Björkbom
2012-08-11 19:31 Straight Photography!
    Min fru och vänninna har varit på Medeltidsveckan på Gotland, utklädda såklart, och innan resan så erbjöd jag henne att låna min Canon G10, men hon tyckte G10 va för stor och tung!!?? Det går ... läs mer..
Läst 4128 ggr | 17 kommentarer.
Stefan Tyrbo
2012-08-11 19:19 Bara bilder
Två bilder på en av de stängda portarna till Skogskyrkogården. läs mer..
Läst 1220 ggr | 2 kommentarer.
Torbjörn Olsson
2012-08-11 19:04 Tobbes blogg
Det handlar om anpassning. Vad? Allt egentligen. Vi kanske inte tänker på det men vi anpassar oss hela tiden. Pö om pö oftast men ibland över en natt. Den som inte kan anpassa sig får i regel det ... läs mer..
Läst 2998 ggr | 6 kommentarer.
Magnus Fröderberg
2012-08-11 18:22 Redaktör'n
I dessa OS-dagar läser jag med avundsjuka flera svenska sportfotografers blogginlägg från OS. Tänk att fotografera världens bästa idrottare. Tänk att få fotografera i arenor utan reklam. Tänk att ... läs mer..
Läst 14312 ggr | 28 kommentarer.
Erik Jalking
2012-08-11 18:09 Från Mashavet och andra vatten
Detta fina bröllopsfölje fotograferade jag i älven i Leksand för en timme sen. Självklart hyllade jag brudparet med ett långt tuuuut från Gustaf Wasas gamla ångvissla (som numera drivs med tryckluft). läs mer..
Läst 5066 ggr | 1 kommentarer.
Anders F. Eriksson
2012-08-11 17:11 En återuppväckt plåtslagare
Idag gick jag en liten promenad i Uppsala och bestämde mig för att besöka Domkyrkan där jag inte varit på flera år. Väl där inne fastnade jag hos Gustav Wasa som jag fotograferat några gånger förut ... läs mer..
Läst 5818 ggr | 2 kommentarer.
Hans-Åke Öhlin
2012-08-11 14:53 Alla dessa dagar
läs mer..
Läst 1208 ggr | 0 kommentarer.
Peranders Dahlström
2012-08-11 12:47 Jag har tänkt på en sak...
Fredag 16:30. I ilfart med cykel från jobbet på Ranhammarsvägen i Bromma in till biljettkontoret på Stockholms Konserthus för att hämta ut biljett till lördagskvällens konsert med Madeleine ... läs mer..
Läst 1717 ggr | 1 kommentarer.
Matti Merilaid
2012-08-11 12:11 Fotogängaren
Fortsätter summera min fotosommar 2012. Har ett ambitiöst upplägg, tänker fota varannan dag. Det håller en vecka. Många klagar på den dåliga sommaren, det gör jag också: alldeles för varmt och ... läs mer..
Läst 2641 ggr | 4 kommentarer.
Föregående 1 ... 
ANNONS