Filtrera på kategori
2012-08-12 00:50 Till och Från
Undertecknad jobbar uteslutande i Aperture i efterbehandlingen. Ett problem jag har haft är att få till en bra skärpning av bilderna. Aperture har visserligen en skärpningsfunktion men problemet är ... läs mer..
Läst 4010 ggr | 4 kommentarer.
2012-08-12 00:46 När man fotar allt möjligt
Dagen efter Säter for jag och dottern ut i skärgården.
Vi har varit där förut hos en kompis som hyr ett mycket enkelt boende.
Bilderna har legat oredigerade ovanligt länge för att vara mej men här är ... läs mer..
Läst 3864 ggr | 5 kommentarer.
2012-08-11 21:36 BengtsBilder
Nu är jag i kapp med Dagens Bild. I dag är det nämligen dag 224 på detta år 142 kvar alltså till 366.
En del saker man har behöver ju motioneras för att de ska fungera då man behöver dem.
Så idag ... läs mer..
Läst 1475 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-11 21:02 MITT INRE RUM...
För flera år sedan började jag få konstiga "utslag/sår" efter att ha blivit biten av någon insekt (ofta hände det i samband med att jag fotograferade i gräs eller gick på golfbanan).
Det underliga ... läs mer..
Läst 4415 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-11 20:18 BengtsBilder
I dag tog jag en tur till Färingsö på eftermiddagen.
Besökte bland annat Äppelfabriken och satt en stund med en kopp te och ett av deras fantastiska bakverk. Under tiden jag fikade spatserade ett ... läs mer..
Läst 1957 ggr | 6 kommentarer.
2012-08-11 19:46 Reflektioner och upplevelser
Jag har ju delat upp gårdagens vandring från bilverkstaden till jobbet på tre avsnitt och här kommer nu sista etappen. Uppdelningen beror inte på att vandringen, som väl snarast var en promenad, ... läs mer..
Läst 969 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-11 19:31 Straight Photography!
Min fru och vänninna har varit på Medeltidsveckan på Gotland, utklädda såklart, och innan resan så erbjöd jag henne att låna min Canon G10, men hon tyckte G10 va för stor och tung!!??
Det går ... läs mer..
Läst 4128 ggr | 17 kommentarer.
2012-08-11 19:19 Bara bilder
Två bilder på en av de stängda portarna till Skogskyrkogården. läs mer..
Läst 1220 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-11 19:04 Tobbes blogg
Det handlar om anpassning. Vad? Allt egentligen. Vi kanske inte tänker på det men vi anpassar oss hela tiden. Pö om pö oftast men ibland över en natt. Den som inte kan anpassa sig får i regel det ... läs mer..
Läst 2998 ggr | 6 kommentarer.
2012-08-11 18:22 Redaktör'n
I dessa OS-dagar läser jag med avundsjuka flera svenska sportfotografers blogginlägg från OS.
Tänk att fotografera världens bästa idrottare.
Tänk att få fotografera i arenor utan reklam.
Tänk att ... läs mer..
Läst 14312 ggr | 28 kommentarer.
2012-08-11 18:09 Från Mashavet och andra vatten
Detta fina bröllopsfölje fotograferade jag i älven i Leksand för en timme sen.
Självklart hyllade jag brudparet med ett långt tuuuut från Gustaf Wasas gamla ångvissla (som numera drivs med tryckluft). läs mer..
Läst 5066 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-11 17:11 En återuppväckt plåtslagare
Idag gick jag en liten promenad i Uppsala och bestämde mig för att besöka Domkyrkan där jag inte varit på flera år. Väl där inne fastnade jag hos Gustav Wasa som jag fotograferat några gånger förut ... läs mer..
Läst 5818 ggr | 2 kommentarer.
2012-08-11 14:53 Alla dessa dagar
läs mer..
Läst 1208 ggr | 0 kommentarer.
2012-08-11 12:47 Jag har tänkt på en sak...
Fredag 16:30. I ilfart med cykel från jobbet på Ranhammarsvägen i Bromma in till biljettkontoret på Stockholms Konserthus för att hämta ut biljett till lördagskvällens konsert med Madeleine ... läs mer..
Läst 1717 ggr | 1 kommentarer.
2012-08-11 12:11 Fotogängaren
Fortsätter summera min fotosommar 2012. Har ett ambitiöst upplägg, tänker fota varannan dag. Det håller en vecka. Många klagar på den dåliga sommaren, det gör jag också: alldeles för varmt och ... läs mer..
Läst 2641 ggr | 4 kommentarer.

































