Funderingar och fotografier från min vy i Vintergatan

Vilken fångst!

Två pojkar stod med varsitt snöre och fiskade vid Motala ström. De hoppades på napp sa de (förstås)...oklart vad de hade för bete eller vad de hoppades få på krokarna dock.

 

Norrköping 27/6, en mycket het eftermiddag.

 

Jag gick vidare - jag skulle handla lite.

Men tjugo minuter senare var jag på hemväg och tillbaka vid strömskanten igen

och nu verkade det som om pojkarna fått napp!

 

 En cykel!!! 

Såg rätt cool ut, men full av svart gegga. 

 

Och jättetung var cykeln! Hjälp till! Dra!!!

 

Till slut var fyndet uppe på torra land och pojkarna verkade på gott humör.

Vilken fångst!

Men, vad ska vi göra nu funderade de.

Vi kan ju inte ta med en geggig cykel på bussen...

 

 Vi får ringa till pappa!

 

 

Publicerad 2026-06-28 08:56 | Läst 134 ggr
Poromaa 2026-06-28 14:32
Kul berättelse, fint infångat av dig...😊

/Samuel
pdahlen 2026-06-28 16:06
Jo det var ju en speciell fångst, men det är kanske enklare att få något i metall än något ätbart