Sticans Fotoblogg
Det blir lite fler svartvita bilder
När jag ändå håller på så tar jag några bilder till från mitt svartvita arkiv,
och det skall erkännas att alla bilderna är konverterade från färg till svartvitt
Min Mamma på besök i Vallatorp 1990
Maskrosfrön
Månen den 19 nov 2007
Spiraltrappan 1987
Det var allt gott folk
Ha det gott
Stig
Ett svartvitt alternativ
Förlagan är i färg men jag provade att konvertera bilden till svartvitt
Älskande Trollsländor på en ros
Det var allt för i dag
Ha det gott
Stig
Nu blir det svartvita bilder
Under en period tog jag en del svartvita bilder här med analoga kameror och svartvit film.
Det blev oftast Kodak Tri-X 400 ASA eller Kodak Plus-X 125 ASA
Cedric 1986.
Svartvit studie av Lena i Vallatorp 1986
Lenas dotter Christin 1992
Min dotter Heléne och hennes son Martin sommaren 1994
Det var allt för nu
Ha det gott
Stig
Spegelbilder
Spegel, spegel säg mig vem som vackrast är
Morgonbestyr vid frukostbordet på Lillåkern 1967
Dia 24X36 Perutz C18 Minolta-ER obj. Rokkor TD 45 mm. 1:2,8
Det var det hela
Ha det gott
Stig
Scannade Dia av Kodachrome och Perutz(och kanske för någon AIK suporter)
Min Epson Perfection 4990 Photo Scanner och Kodachrome-dior
Mannen till vänster var en legendarisk AIK-spelare Sven Andersson, och han till höger var min närmaste chef Carl Ternstedt. Framkallad och scannad från ett Kodachrome-dia
Västerbron, Stockholms Stadshus och Gamla Stan i bakgrunden, framkallad och scannad från ett Kodachrome-dia. Ovanstående har ni sett tidigare men då var den framkallad och scannad för c:a 10 år sedan https://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/187485/1280230.htm
Scanning av Perutz-dior
Peter som traktorförare på Skansen 1967 framkallad och scannad av en Perutz-dia
Min dåvarande fru Lisbet håller på att rensa dagens skörd av blåbär omkring 1965 framkallad och scannad från ett Perutz-dia
För övrigt så var vi till Dennis hårfrissa igår och så här blev resultatet
Du Husse tycker du att vi skall visa hur jag såg ut innan? Om du tycker det så gör vi det.
Så såg jag ut före trimningen, det var ganska lurvigt va
Detta var allt gott folk
Ha det gott
Stig


















