"Nästan" bara bilder

"Nästan" bara bilder och lite text. Men ibland kan det hända att det bli lite mer text om något som för tillfället intresserar mig...

Ludvika...

I Ludvika händer det inte så mycket, framförallt inte utanför vår Balkong. Men förra veckan hände det plötsligt något...

Ingela Ring

(fotat från balkongen med Fujifilm X-T30 II och Fujinon XF18-135mmF3.5-5.6 R LM OIS WR)

Publicerad 2026-06-15 18:39 | Läst 203 ggr 3 Kommentera

Maj och våren kom till Ludvika

Ingela Ring

(fotat med Fujifilm X-T30 II och Fujinon XF18-135mmF3.5-5.6 R LM OIS WR)

Publicerad 2026-06-01 17:54 | Läst 221 ggr 1 Kommentera

Mars går över till april och påsk

I mars kämpade våren med sin ankomst. Men sedan kom påsken och april med aprilväder.

Väsman i Mars, Ludvika

,

Hus i Mars, Ludvika

.

Påsk med ägghalvor (fotat 2009 med Panasonic LX3)

,

Ludvika 5 april

Ingela Ring

(fotat med Fujifilm X-T30 II och Fujifilm XF 18mm 1:2 R)

Publicerad 2026-04-05 11:44 | Läst 547 ggr 4 Kommentera

Februari: Grått och kallt och bloggen har fyllt 19 år. Inlägg 666 

Februari har varit kallt och grått (inte sällan mindre än-20 grader) . Ingenting som lockade mig. Fotoinspirationen har varit noll. Jag Illustrerar  detta med ett svarvitt foto. Men de senaste dagarna har vi haft behagligare väder med plusgrader. Så det finns hopp om en vår i år med.

Upptäckte även att min blogg fyllde 19 år den 17 februari. Tiden går. Mitt mest lästa inlägg publicerades  i mars samma år https://www.fotosidan.se/blogs/iring/varen-i-ludvika-idag.htm . Inlägget är läst 29 508 ggr. Idag får jag vara glad över några hundra läsare sällan jag kommer upp i 1000 läsare. Tror det beror på att det var enklare att synas i flödet för 19 år sedan. Tror inte mina bilder och texter var mer intressanta förr.

Ingela Ring

(fotat med Fujifilm X-T30 II och Fujifilm XF 18mm 1:2 R)

Publicerad 2026-02-28 18:32 | Läst 607 ggr 1 Kommentera

Januari, vinter, Stockholms central och ett januari minne

Ludvika stadshus i vinterskrud (HDR)

.

Uppehåll på Stockholms central 

.

Januari 2020 flydde vi från kylan och tillbringade ett par veckor i. Purto de Mogan, Gran Canaria.  Med tanke på snön och kylan vi haft i Ludvika denna vinter så längtar jag tillbaka dit.

Ingela Ring

(fotat med Fujifilm X-T30 II och Fujifilm X-T1, Fujifilm XF 18mm 1:2 R)

Publicerad 2026-01-26 12:33 | Läst 772 ggr 1 Kommentera
1 2 3 ... 134 Nästa