de tar visst aldrig slut
jag vet inte hur ni andra har det ute i landet, men här i västerås har vi några fruktansvärt varma dagar just nu. huset jag bor i har dåligt rykte för dålig ventilation och för att det blir sjukligt varmt inomhus - och så är det. jag har just nu runt 26 - 28 grader i både kök och sovrum.
alltså är det för varmt att röra sig mer än absolut nödvändigt. promenaderna med hunden handlar om att ta sig runt några hus - som allra mest. det har alltså inte blivit något fotograferat alls, sen vi var nere på stan för några dagar sen (se förra inlägget).
men idag hade jag tvättstugan tidigt i morse, och passade på att ta med hund och kamera så vi kunde ta ett litet varv runt området. det var vansinnigt kvavt och äckligt redan då, men det blev iaf några bilder. vattendropparna kommer från det regn som föll under småtimmarna.
eftersom jag tillhör gruppen människor som verkligen blir mer eller mindre sjuka av värme, så är det här jättejobbigt. inte känns det skitkul att det ska vara skitvarmt i morgon heller, eftersom jag ska åka till uppsala och hämta hem en 12 veckor gammal kattunge vid namn iza.
hon är mer än efterlängtad, eftersom de senaste två månaderna sen jag förlorade min 14-åriga katt-tant molly har varit extremt märkliga. så jag ser verkligen fram emot izas hemkomst, jag bara önskar att det inte hade skett under så varma förhållanden. den enda fördelen är att smhi har förändrat sin prognos från 30 till 26 grader senast jag tittade.
oavsett hur väder och temperatur blir i morgon, så kan vi väl konstatera att jag inte verkar tröttna på att fotografera just - blommor. fattar verkligen inte varför jag tycker att det är så kul, men av nån anledning gör jag det. vet inte om det kanske beror på att det är ett väldigt effektivt sätt att öva på dubbelexponeringar.
nu ska jag visa er den sista bilden innan jag bommar igen fönster och balkongdörren, innan det blir för varmt. sen ska jag dammsuga och göra i ordning lite smågrejer så jag kan ta det lugnt resten av dagen.
för i morgon kommer iza hem! 🙏 det är inte omöjligta att det kommer nån taskig mobilbild på henne så småningom, bara för att skryta. 🤗









Många härliga bilder och 2-5 är extra fina enligt mig.
Hälsningar Bjarne
men herregud, är du inte klok??? 😮😱 det kan ju inte vara nyttigt, ens på låtsas, i den här värmen! när det är såhär varmt ska man ju hålla hundpromenaderna så korta som möjligt för att de inte ska bli överhettade. 🥵 to each, his own, tydligen 😅
och tack. av nån anledning blir det rätt gulligt, trots att det normalt inte är vad jag ägnar mig åt. 😄
Men blir nog mest avundsjuk på kattungen.
Jag har alltid tyckt det varit jobbigt med den här värmen, men konstigt nog så verkar jag tåla den bättre i år. Kanske åldern.
det är fullt tillåtet att bli avis på kattungen. jag är också avis på mig själv, faktiskt. jösses, vad jag ser fram emot detta. lovar och svär dyrt och heligt att det inom nån vecka kommer en bild på henne. 🤗
och om värmen; jag har alltid, i hela mitt liv, varit oerhört påverkad av värmen - och som vuxen, även pollen. jag blir trött, sur, grinig, varm, men det allra värsta av allt är att jag inte kan tänka. jag har en mycket stor och aktiv tankevärld, och att förlora den flera månader i sträck, när den bäddar in sig i lager på lager med fetvadd, är jättejobbigt.
så medan många andra njuter av sommar, sol och värme, sitter jag och svär och längtar till hösten, så jag kan fungera normalt igen.