Malinkas blogg om fotografi
västerås city, tidig morgon
det är sommar, ifall att ni hade missat det. värmen (trots att det inte är SKITVARMT än) gör att jag och hunden blir ytterst begränsade till längd på våra promenader. redan tidigt på morgonen är det oftast alldeles för varmt för att gå längre än - tja, väldigt kort, helt enkelt.
idag var det dock rimlig temperatur, så vi tog oss faktiskt ner på stan en sväng - med buss, eftersom det skulle ha blivit för varmt att gå (plus att mina fötter inte fixar det). väl nere på stan blev det dessvärre rätt varmt, och när vi kom hem svalnade det igen. 🤦🏻♀️
jag hade av nån anledning glömt att det är västerås cityfestival nu i helgen. vi var ute tidigt (runt 7-ish i morse), och festivalen sätter inte igång förrän i morgon tror jag. men det byggs ihop så det står härliga till, och vi passerade en gata med barnkaruseller. jag kunde faktiskt inte låta bli - kan passa på att nämna att det är dubbelexponeringar för HELA slanten idag.
det var lite småkul att fotografera något HELT annat än vanligt, även om det inte blev jättemånga bilder. för mig personligen känns dubbelexponeringarna som nån slags minnesbild av känslan att åka karusell som barn.
vilket får mig att tänka att det kanske skulle vara kul att fotografera just tivoli, nån gång. både med och utan folk. kanske till och med ett helt övergivet tivoli - det skulle vara riktigt kul.
gatan med karuseller var dock snabbt avklarad. därefter blev det nästan uteslutande blommor. jag är fortfarande helt fascinerad över att jag tycker att det är så mysigt att fotografera just blommor. 😮 men innan blommorna såg jag en cykel liggandes i svartån, precis vid västerås slott.
NU är det dags för blommor, dubbelexponerade på lite olika sätt - enjoy! 🙏
(ok då, en bild helt utan blommor)
















