efter några inlägg visar det sig att det är här jag kommer att dela med mig av tankar omkring fotografi - både praktiskt, teoretiskt och filosofiskt. jag gillar sånt.

jag har gjort en grej

det är lättare för mig att komma mig för att fotografera när temperaturen är lägre, himlen är full med stora, mörkgråa moln, och hjärnan är iaf något mindre inlindad i fetvadd. idag var en sån dag.

jag fick för mig att göra nåt annorlunda idag. det skulle vara otroligt intressant att höra om ni kan se vad jag har gjort, just idag. det är inte nödvändigtvis vad man tror, vid ett första ögonkast. så - hit me, med alla gissningar. jag berättar i kommentarerna senare. 🤗

Publicerad 2026-06-16 00:16 | Läst 332 ggr
Poromaa 2026-06-16 10:16
Nejdu, det kan jag faktiskt inte se. Kanske digitala pålägg, fast det känns inte riktigt som din grej, så det är det nog inte. Nej jag vet faktiskt inte. Men oavsett vad du gjort så är nr 2 en riktig höjdare.🤗
Svar från pisces 2026-06-16 10:55

ska jag skvallra nu eller sen, ifall nån annan får för sig att gissa?
Poromaa 2026-06-16 11:43

That's up to you... jag kan vänta om du inte vill avslöja det hela än.
Svar från pisces 2026-06-16 12:30

haha, äsch, vad tusan.. jag är för otålig för att vänta. 😄

jag har gjort nåt så dramatiskt som att testa mitt vidvinkelobjektiv, som jag inte har använt på säkert 1½ - 2 år, för att jag itne gillar vidvinkel. inte på alla bilder, men några stycken. och faktum är att det funkade bättre än jag förväntade mig.

tror inte att det nödvändigtvis SYNS, men så är det iaf. det är knappt att jag själv ser det. fast jag tror att man kanske skulle kunna reagera på det, i nån bild där vyn liksom är vidare än den brukar vara hos mig. 🤷🏻‍♀️
Poromaa 2026-06-16 16:05

Ja, nu när du säger det så kan man möjligen ana detta i några av bilderna. Men jag hade inte tänkt på det om du inte sagt det, så du kan vara lugn — man känner fortfarande att det är dina bilder och ditt bildspråk...😊
Svar från pisces 2026-06-17 03:36

det är ju inte jättetydligt. bara ett par stycken som kan upplevas som lite mer öppna och vidare, än vanligt. fast med tanke på att jag knappt ser det själv, så är jag inte förvånad om ingen annan gör det heller. 😄
Lena Holm 2026-06-16 20:38
Nja,
jag såg inte vad det var men jag har ju läst ditt svar. Andra bilden är den som också fascinerar mej mest. Jag är ju inte så förtjust i taggtråd, får negativa vibbar av sånt.
Hälsningar Lena
Svar från pisces 2026-06-17 03:38

det är inte ett dugg märkligt om du inte ser det, för jag ser det knappt själv (om jag inte visste om det). och jag vet ju att du inte gillar taggtråd, och man måste inte gilla den här sortens bilder. kul att du gillar nr 2, dock - jag tycker själv att den är rätt trevlig. 🙏