Till största delen är det landskapet som fångar mitt intresse. Både i stort och smått. Blommor och träd. Emellanåt blir det även bilder på landskapets invånare. Allt ifrån älgar till blåvingar.

Adama Janlo - Åmål Bluesfest II

Adama Janlo

Den första konserten i Bluesterminalen den här gången var med norska Adama Janlo. Ett ungt band som jag inte alls kände till sedan tidigare. Det är något jag gillar med bluesfestivalen i Åmål att man får chansen att inte bara på artister man känner till sedan tidigare utan även många tidigare okända. Alla bilder under de här dagarna är tagna med 1DX II och med 70-200 f2.8 II. En kombination som visserligen väger sina modiga kilon, men som jag tycker fungerar bra för mig vid konsertfoto. Slutaren slamrar visserligen som ett maskingevär vid seriebildstagning, men jag använder istället en-bildstagning och tyst läge.  Tyst kan väl diskuteras. Det är i varje betydligt tystare än seriebildtagningsläget. Det finns tyst läge även för seriebildtagningsläge, men jag finner att det slamrar lite för mycket för min smak. Jag strävar att försöka fotografera konserten utan störa vare sig artisterna eller mina medåskådare till konserten så gott jag kan. Inte alltid lätt. Därför står jag ofta vid någon av sidorna och utnyttjar att det är en telezoom jag har. 

#2

Adama Janlo

#3

Adama Janlo

#4

Adama Janlo

#5

Adama Janlo

TheInvisibleJackal

Publicerad 2026-06-23 11:04 | Läst 104 ggr