The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!
Straight 3041 / Den icke absoluta slumpen! Vardagsfysik alltså! Om Klarna! :)
Hur förutsäger vi framtiden? Och vad utmärker de situationer då vi måste skylla på slumpen? För att kunna förutsäga framtiden krävs det dels naturlagar, dels kännedom om nuet. Först lär vi känna nuet så gott det går, och med detta som utgångspunkt förutsäger vi framtiden med hjälp av naturlagarna. Det fungerar ganska bra i många enkla system; rörelserna hos himlakropparna i solsystemet är ett utmärkt exempel. Och sannolikt även när det gäller Klarna! :)
Jag handlade en gång av elektronikföretaget Conrad, betalade varan till Conrad, och fick sedan en påminnelsefaktura från Klarna!
Min fru köpte vitaminer på nätet i månaden, och får en påminnelsefaktura från Klarna! En påminnelse på en faktura som hon inte fått! :)
Nu finns det säkert nå'n som inte fått en påminnelse från Klarna på en faktura som inte sänts ut! Det kallar jag för den absoluta slumpen! :)
Ha en bra dag!
/Bengan
Ps. Det finns hur mycket som helst att läsa om Klarna på nätet, men det borde ju de företag som tänker anlita Klarna göra, å inte vi! Ett typexempel kommer här!
http://www.dagenshandel.se/nyheter/konsumentverket-synar-klarna/


Men det hala slutade med att Klarna fick " krypa till korset " naturligtvis. Aldrig ge upp ett bra motto tycker jag.
Mvh
NE
Förra gången fick Klarna också "krypa till korset", med det tog en massa tid att sitta och förklara för olika handläggare att jag redan hade betalat varan till Elföretaget Conrad på Conrads anmodan!
En summa som sedan Klarna sände en påminnelsefaktura på!
Å Klarna bad mig ta en kopia på betalningen till Conrad!!!!
Jag frågade om dom inte kunde kontakta Conrad, eftersom man jobbar ihop med fakturor å sån't?
Då blev det tyst ett tag i telefon....å så kom det, "jovisst de kanske e bättre.."
Och det tog även tid för Klarna att förstå, att en påminelsefaktura sänder man inte ut först! ;)
Så här sa jag till Klarna, "först sänder man en vanlig faktura, och händer det inget,
då sänder man ut en påminnelse!" ;)
Då blev kundtjänst sura!
Dom smarta i det här sammanhanget,
dom grabbarna sitter mycket högre upp i Klarnaföretaget! ;)
/B
Vi e fler som e utvalda! :)
I alla fall e det mängder!
http://www.svd.se/mangder-av-klagomal-mot-klarnas-fakturor
För mig känns det klarnat och bra!
Undvik det onödiga!
Jag pyntar med kort direkt i stället! :)
/B
kortaktivering upplever jag det än bättre. Gissar att du haft lite osis beträffande Klarna:(
/Stephan
Jag hann tyvärr inte varna min fru! ;)
/B
Det kan nog stämma! :)
Man vet att det e en felaktig faktura, men inte hur snabbt den kommit hit! ;)
/B