The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 4699 / Den fjärde väggen i stillbildsfoto!

Intressant läsning i dagens DN! Väggen finns nog även i stillbildsfoto, fast kanske litet otydligare och då svårare att visa och då även att försöka riva! Men som sagt, intressant läsning!

.

Litet senare i dag stundar en prövning, att försöka rengöra förgasaren till gräsklipparen!
Motorer e inte min grej liksom!

/Bengan

Inlagt 2019-06-14 07:05 | Läst 778 ggr. | Permalink

Fotosidan uppskattar att du diskuterar våra artiklar. Håll en god ton och håll dig till ämnet för ett bra debattklimat.




"Luftfiltret klarar du säkert, inte värre än pelletsugnen. Men att ta isär förgasaren? Jag gjorde det (Briggs & Strattonmotor) och jisses vad skör den viktigaste packningen var. Tunt papper och som smalast bara nån millimeter. Jag fick köpa en ny och fick ihop det hela men gör inte om det. På den årsmodellen fanns också nån automatchoke med spiralfjädrar mm som inte trivdes med att bäddas in i gräsklipp. Pilligt. Och nu kom jag på att jag måste köpa nya tändstift. Dom sotar igen på en säsong."


(visas ej)

Vad heter hufvudstaden i Sverige?
Luftfiltret klarar du säkert, inte värre än pelletsugnen.

Men att ta isär förgasaren? Jag gjorde det (Briggs & Strattonmotor) och jisses vad skör den viktigaste packningen var. Tunt papper och som smalast bara nån millimeter. Jag fick köpa en ny och fick ihop det hela men gör inte om det.

På den årsmodellen fanns också nån automatchoke med spiralfjädrar mm som inte trivdes med att bäddas in i gräsklipp. Pilligt.

Och nu kom jag på att jag måste köpa nya tändstift. Dom sotar igen på en säsong.
Svar från Benganbus 2019-06-14 12:29
Förra gräslipparen hade en så'n där tunn packning, nu hoppas jag att ,man har modernare grejer! Har kollat litet på nätet, internet e bra att ha ibland, och hittat en instruktion för min förgasare! Men det här med att meka förgasare, det blir litet som att gå till tandläkaren, det måste göras, men e inge kul!
/B
Ronny vervaart 2019-06-14 13:35
Mjölk kartong är prima pacnings material om det inte är grenrör/sylindrar. Lycka till :)
Periodisk rengörning av luftfiltret (eller byte) och alltid dränering från bensin inför vinteravställningen så behöver du nog aldrig rengöra någon förgasare.

Rör ej munstycken om du inte har anpassat verktyg. Enklast om du har tid är att lägga den isärtagna förgasaren i `bromsrengörning´ några dagar och borsta med en tandborste. Bra att du har en instruktion.

/Stephan